Muka surat

Monday 15 August 2016

Pilih



so hi and good evening.

kita selalu penat dengan dunia. penat dari macam macam aspek. Dan salah satu nya penat dari segi kena buat pilihan. Nak memilih bukan senang. nak nak kalau pilihan tu akan beri kesan jangka panjang dalam hidup kita. nak buat pilihan ni perlukan masa. bukan sekadar masa tapi perlukan ketenangan jiwa dan emosi. kalau emosi terganggu tak stabil, keputusan utk pemilihan pun berdasarkan emosi yang tak stabil. so hasilnya menyesal di kemudian hari. nak buat keputusan tk boleh guna nafsu.

jangan buat keputusan ketika sedang gembira sebab kita tk sedar ada peria di sebalik madu. jangan buat keputusan ketika sedih atau marah sebab keputusan pilihan itu hasutan syaitan yang mengiringi. jangan terlalu lama buat keputusan sebab nanti berubah hati. tetap kan iman dan pilih sebab Allah. jangan pernah lupa segalanya datang dari Allah. buat lah apa pun cuma pastikan Allah tak murka dan semoga Allah sentiasa memberkati hidup kita.

makin meningkat usia kita akan sedar, untuk buat keputusan adalah benda yang paling sukar dan tak ramai mampu menggalas tanggungjawab atas segala pilihan yang di buat.
sekian, maaf jika ad khilaf.

Have a nice day guys

No comments: