Muka surat

Sunday 7 August 2016

takda kaitan

Hello, dh lama tk blogging. rasa janggal pulak sebab tajuk tadak kaitan dengan entry. nevermind, lets begin.

Hm, okay. apa yang nak di ceritakan dan nak di khabar kan tak ada dengan sesiapa. this is my personal opinion. sebagai seorang perempuan islam, aku rasa janggal untuk berkawan apatah lagi bermesra dengan mana mana lelaki tapi itu dulu. di sebabkan faktor abang abang yang sentiasa mengawal gerak geri aku jadi aku punya pergaulan pun terbatas lah. every single thing yang aku buat mesti abang abang aku akan tahu. dulu aku tak suka sebab aku rasa di kongkong dan sampai sekarang pun. tapi hikmah di sebalik perkara ni, banyak. so be cool.

Cerita bab kawan dan pergaulan ni. aku ni perempuan tapi aku tak berapa suka bergaul dengan perempuan. Bukan lah maksudnya benci cuma kurang "kamceng" atau tak boleh nak ngam. aku cakap macam tu sebab, aku tak suka perangai perempuan yang mengada dan banyak masalah dunia ni. nak nak kalau perempuan ni jenis bajet anak orang kaya, demand tinggi. No no no no! i don't like it.

aku bukan manusia yang boleh perangai macam tu. aku rasa semak jiwa. yang tetiba nak sentap tetiba nak moody tetiba cari pasai tetiba suka create masalah. tak masuk lagi yang bergaduh dengan marka. alamak serabut. aku tk cakap aku ni bagus tapi setiap hari aku akan cuba utk jadi better than yesterday.

walau bagaimanpun, aku cuba lah untuk bersabar dengan sejenis perempuan yang begitu. sometimes aku suka tegur yang mana aku nampak salah tapi itulah, tak semua boleh terima. some of them akan cakap aku ni dengki. sumpah, aku tk pernah ad niat nak berdengki. aku tegur maksudnya aku masih ad perasaan kesian&kasih. so please jangan salah faham.


Have a nice day guys

No comments: