Muka surat

Tuesday 4 October 2016

Rindu

kenapa hati selalu rindu kenangan walaupun otak sedaya upaya cuba untuk melupakan? hati dan otak selalu tak sehaluan. hati selalu mudah tersentuh. otak selalu halang diri untuk mengalah dengan kata hati. bila orang minta maaf hati mudah memaafkan tetapi otak sukar untuk melupakan.

Rindu bunyi macam perkara biasa tapi hanya yang rasa tahu betapa peritnya. You can't explain how exactly the real things is going on, until you experience it yourself. walau sehebat mana kita cuba halang diri untuk mengingati, sehebat itu jugak lah kita akan terus ingat dan imbas segala memori yang telah berlaku. bukan kehendak diri tapi hati dan otak yang beri respon.

orang pernah pesan, jangan cuba untuk halang perasaan kita, sebab semakin halang semakin menjadi. jadi biarkan lah nanti lama kelamaan akan hilang. tapi sampai bila? itu aku sendiri pun tak pasti. mungkin bila dh berjumpa dengan orang baru yang dapat cipta kenangan baru. siapa tahu. Itu semua perancangan Allah. kita hamba, hanya perlu berharap kepadaNya.

He decides everything for us. Jangan berharap pada janji manusia, sebab manusia akan mengecewakan kita. Berharaplah pada Allah, sesungguhnya Dia tidak pernah memungkiri janji. pesan buat diri sendiri dan yang lain. kalau rindu, doa lah semoga hati tak terlalu rindu pada perkara yang tak pasti dan semoga hati tidak lalai mengingatiNya.

Maaf jika ad khilaf., terima kasih.


Have a nice day guys

No comments: